LB_logotyp

Lediga Tjänster


Redovisningskonsult 
Hasslöv (Laholm)
 

Utlagt: 2020-07-15


  

Balans Ekonomi
Balans Ekonomi i Hasslöv AB är ett modernt ekonomi- och redovisningsföretag som bildades 2013 och är beläget på landsbygden i sydligaste Halland. Våra kunder är mindre och medelstora företag inom skiftande branscher, alla med behov inom företagsadministration. Vi ser oss som ett landsbygdsföretag som får andra landsbygdsföretag att växa sig starkare. 
 
Vår ambition är att vi ska uppfattas som kunniga, moderna, kreativa, pålitliga och prisvärda. Vi är idag nio medarbetare som bistår våra kunder med tjänster inom företagsledning, ekonomi och administration. Vi är ett öppet och glatt team där samarbete, delaktighet och ansvar är ledord. Som medlemmar i SRF Konsulterna, arbetar vi enligt god redovisningssed och enligt kvalitetsnormen REX.
 
Sedan starten har antalet uppdrag ständigt ökat vilket vi är glada för. Då en av våra kollegor går i pension under 2021 rekryterar vi en ny medarbetare som vill ta nästa utvecklingssteg med oss. För mer information om företaget, se www.balansab.se
 
Arbetsuppgifter
Vi söker en redovisningskonsult som kan arbeta med löpande ekonomiarbete i stödjande funktion till våra erfarna redovisningskonsulter. Ambitionen på sikt är att utvecklas i yrkesrollen och kunna arbeta mer självständigt med bokföring, bokslut och deklarationer. I detta ingår rådgivning i skatte- och andra ekonomiska frågor till kundföretagen. Arbetet är huvudsakligen förlagt till vårt kontor i Hasslöv och utöver det kan vissa kundbesök förekomma.
 
Det finns även möjlighet att utvecklas inom företaget till att arbeta med affärsutveckling och övrigt verksamhetsstöd för våra kunder. Vi har oftast mycket långsiktiga relationer till våra kunder vilket är både trevligt och värdeskapande.
 
Arbetstiderna är huvudsakligen måndag-fredag 07.30-16.30. 
 
Din profil
För att komma in i tjänsten på ett bra sätt är det önskvärt att ha med sig en kombination av utbildning och erfarenhet. Det kan t.ex. vara en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt viss erfarenhet inom yrkesområdet alternativt en mer generell utbildning samt längre erfarenhet inom motsvarande yrkesroll, t.ex. som ekonomiassistent. 
 
I övrigt är det önskvärt att du har:
 
·       Bred kunskap inom ekonomi, lön och bokföring. 
·       Goda datorkunskaper, t.ex. Microsoft Office (Word och Excel). 
·       Kunskaper i bokföringssystem, gärna Fortnox eller Briljant.
·       B-körkort och tillgång till bil.
 
Som person är det bra om du är strukturerad och kvalitetsmedveten samt har en serviceinriktad inställning. Viktigast av allt är att du är en social och positiv person som trivs bra i ett mindre arbetslag med god möjlighet att bidra till utvecklingen.
 
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Balans Ekonomi som inleds med 6 månaders provanställning. Ambitionen är att anställningen påbörjas under hösten, enligt överenskommelse.  


Ansökan
Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall har ett helhetsansvar för rekryteringen. Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020. Din ansökan registrerar du senast 2020-08-16 via ansökningsformuläret bredvid.

Genom att fylla i ansökningsformuläret samtycker du till att vi hanterar dina personuppgifter. För mer information om denna hantering kan du läsa här. 

Ansökningsformulär


  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)