LB_logotyp

Lediga Tjänster


Innesäljare
Vallberga/Laholm  

 

Utlagt: 2022-02-04



Södra Hallands Kraft
SHK är en kundägd energikoncern som verkar i Laholm och delar av Båstad. Här driver vi vår verksamhet i ett moderbolag och tre dotterbolag. Vårt uppdrag är att skapa en enkel energivardag för våra kunder.
 
I takt med att framtidens energilandskap växer fram och efterfrågan på fossilfri och förnybar energi ökar, är vi med för att möta våra kunders behov. I dag jobbar vi med elnät, biogas, energilösningar och energiförsäljning. Med innovation, nytänkande och god service gör vi det enkelt för våra kunder och lotsar dem till rätt lösning.
 
Varje arbetsuppgift bidrar starkt till lokalsamhällets utveckling. Hållbar utveckling är ett av våra kärnvärden oavsett om det gäller erbjudande av solceller, laddstationer för elbilar eller kundanpassade och klimatsmarta energilösningar. I Laholm har vi blivit utnämnda till Årets Hållbara Företag tack vare ett framgångsrikt arbete med satsningar inom både miljö och social påverkan.
 
Som medarbetare hos oss har du många möjligheter att göra skillnad i vardagen, både för dig själv och våra kunder. Idag är vi ca 50 medarbetare fördelade på många olika yrken och funktioner. Inom organisationen finns även goda möjligheter till vidareutbildning inom respektive yrkesområde.
 
Vi vet att engagerad personal är det som ger oss möjlighet att överträffa kundernas förväntningar och därför jobbar vi medvetet för att vara en attraktiv arbetsgivare. Läs mer om verksamheten på www.sodrahallandskraft.se
 
Framåt sommaren har vi en medarbetare som går på föräldraledighet och därför söker vi nu en innesäljare till vårt kundtjänstteam. Vi räknar med ett behov om ca 1 år och på sikt kan det finnas möjlighet att bli långsiktigt anställd. 

Arbetsuppgifter
Rollen som innesäljare ingår i vårt kundtjänstteam som består av tre personer, med gemensamt fokus på att ansvara för daglig kontakt med våra kunder samt tillhörande administration. Våra kunder kan kontakta oss både genom ett besök på kontoret i Vallberga eller via mail och telefon. Vanliga ärenden som vi hjälper kunder med kan vara t. ex. ändring av avtal, frågor kring flytt, planerade grävprojekt på tomten, mätaravläsning, strömavbrott, frågor kring fakturering och intresse av andra produkter. Vi ger kunderna den information som de behöver samt tillser att ärenden upprättas och drivs vidare inom respektive kategori.
 
I tjänsten som innesäljare har du dessutom ett större ansvar för proaktiv kontakt med våra kunder. Till stor del handlar det om att våra befintliga kunder ska kontaktas med ambition om rådgivning, avtalsförlängning samt merförsäljning kring våra kompletterande produkter och tjänster. Av våra 21 000 elnätskunder är det mer än hälften som har valt oss som helhetsleverantör och även givit oss förtroende att hantera deras elhandel. Vår ambition är att presentera möjligheten för ännu fler av våra kunder genom att både erbjuda dem ett bra avtal samt en förståelse för den enkelhet och nytta som det leder till.
 
Arbetstider är huvudsakligen måndag till fredag 08:00-16:30. 

Din profil

Vi ser gärna att du har ett antal års arbetslivserfarenhet inom försäljning och kundkontakt. Om du dessutom har ett intresse för energifrågor och hållbarhet samt erfarenhet från vår bransch är det en bonus. Viktigast är dock en nyfikenhet och ett intresse för att lära sig nya saker i kombination med en passion för kundservice.
 
Då arbetet innebär mycket kontakt med olika kundkategorier bör du ha ett utåtriktat sätt och känna dig motiverad av att jobba självständigt och målinriktat. Som person är det även värdefullt om du har god samarbetsförmåga samt en positiv inställning. 
 
Du har god datorvana samt behärskar svenska språket väl i tal och skrift. 

Anställning
Du blir anställd av Lokal Bemanning och uthyrd på heltid till Södra Hallands Kraft. Vi uppskattar tidsperioden till ca 1 år och det kan finnas möjlighet att anställningen övergår till Södra Hallands Kraft. Anställningen inleds med en provanställning de första 6 månaderna och övergår därefter i tillsvidareanställning.   
 
Tjänsten omfattas av vårt kollektivavtal med Unionen. Anställningen startar under våren, enligt överenskommelse.

Ansökan
Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall har ett helhetsansvar för rekryteringen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020. Din ansökan registrerar du senast 2022-02-20 via ansökningsformuläret bredvid.

Genom att fylla i ansökningsformuläret samtycker du till att vi hanterar dina personuppgifter. För mer information om denna hantering kan du läsa här
 

Ansökningsformulär


  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)